Wypadki przy pracy – obowiązki pracodawcy

Pracodawca jest obowiązany dbać o zdrowie i życie pracowników, poprzez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

Pracodawca zapewniając pracownikom odpowiednie środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze, środki ochrony zbiorowej, dba o zdrowie i życie swoich pracowników, co zarazem zmniejsza ryzyko wystąpienia wypadków przy pracy.

W przypadku gdy w miejscu pracy zdarzył się wypadek pracodawca ma obowiązek udzielić pomocy poszkodowanemu.

Gdy jest to wypadek ciężki, lub śmiertelny -  powołać komisję powypadkową, wezwać Inspektora Państwowej Inspekcji pracy, służbę bhp, bądź przedstawiciela bhp, lub pracownika wykonującego zadania tej służby, kierownika zmiany.

Pracodawca jest obowiązany zebrać pełną dokumentacje powypadkowa i przechowywać ja przez 10 lat.

Przed przystąpieniem pracownika do wykonywanych zadań, pracodawca ma obowiązek udzielić pracownikowi informacji na temat zagrożeń występujących w miejscu pracy.

Czasem zła organizacja pracy, brak przestrzegania przepisów przyczynia się do występowania wypadków przy pracy w danym przedsiębiorstwie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>